שאלות נפוצות

? מדוע שהילד שלי ייחשף לשסע דתי-חילוני כבר בגיל 5

בקשת אין דתיים מול חילונים, יש דתיים וחילונים שלומדים יחד לקבל אחד את השני באהבה ובסובלנות כבר מגיל ינקות. 

? " מדוע שארצה לחנך את ילדי בחינוך מעורפל - חינוך "בין דתי לבין חילוני

החינוך בקשת איננו "בין לבין" אלא כל מגזר פועל בנפרד ובמשותף בהתאם ל 'אני מאמין' חינוכי וערכי ותוך שמירה על רצף חינוכי וערכי מלא בין החיים בבית לבין הכיתה. 

? האם לא יחזירו את הילד שלי בשאלה/בתשובה

להיפך! המודל של קשת נועד לאפשר את ההיכרות ההדדית - תוך חיזוק זהותו של כל אחד מהצדדים. אצל הילדים הדתיים זהות ואורח חיים של יהודי שומר מצוות, ואצל הילדים החילוניים - חיזוק אורח החיים החילוני והיהדות כתרבות. הילדים מסווגים לקבוצת השייכות שלהם על-ידי הוריהם ובהתאם לאורח החיים בביתם, וסיווג זה אינו ניתן לשינוי אלא אם חל שינוי מקביל באורח החיים המשפחתי. 

? כהורה, אני מפקיד את היקר לי מכל למשימה חינוכית כה מורכבת – כיצד אוכל לסמוך על הצוות החינוכי

בתלמידי כיתות קשת לומדים מקצועות ותכנים קשתיים בנוסף ללימודי הליבה של משרד החינוך.
בכיתות הלימוד, בנוסף למחנכת, מורה עמיתה (חילונית או דתית) מלווה את תלמידי הכיתה בעת לימוד המקצועות הקשתיים במעגלים הנפרדים.
בגן שתי גננות (בנוסף לסייעת) שנבחרו כמתאימות לדרך החינוך בקשת. כך שהצוות החינוכי בבית ספר ובגן, מלווה הן ע"י משרד החינוך והן ע"י מדריכה פדגוגית, המנחה אותו במפגשים שבועיים.

? תלמידי ביה"ס הממלכתיים ישתתפו בצופים, והדתיים בבני עקיבא. לאיזו תנועת נוער ישתייכו תלמידי קשת

ילדים השייכים לקהילת קשת משתייכים לכל תנועות הנוער הפעילות ביישוב, כל אחת ואחד לפי העדפתו ובחירתו. בנוסף, קיימת יוזמה להקמה של תנועת נוער חדשה ביישוב שתחרוט על דגלה בין היתר את נושא השילוב בין דתיים וחילוניים. 

?איך מתמודדים עם החיים שמחוץ למערכות החינוך עם מפגש בביתו של האחר

חברי קשת פועלים על פי אמנה, שנוסחה ע"י עמותת "קשת שוהם", שמטרתה שמירה על כבוד הדדי של כל אדם ואורח חייו. אוכל קנוי המוגש בכלים חד-פעמיים הוא אחת הדרכים להתמודד עם האתגר. באירועים הקהילתיים קיימת הקפדה על אוכל כשר כדי שכל המשתתפים ירגישו בנוח. במקרים של מפגש פרטי בין חברים בקהילה אנו מעודדים את החברים להידבר ולהגיע יחד לפתרונות הנכונים עבורם. 

?האם קשת היא מערכת חינוך פרטית או ממלכתית

קשת שוהם הינה מסלול בתוך בית ספר אבן-חן, ובהתאם הינה חלק ממערכת החינוך הממלכתית לכל דבר ועניין. 

האם ילדיי יוכלו להתקבל לאולפנות וישיבות לאחר סיום לימודים במסלול קשת בביה"ס היסודי?

בוגרי המסלול החינוכי של קשת שוהם מתקבלים לטובי בתי הספר, הישיבות והאולפנות בהם הם חפצים. הניסיון מראה כי ראשי אולפנות וישיבות דווקא מעריכים את החינוך המעמיק שניתן בקשת שוהם ואת החיבור של הילד לזהותו כבר מגיל כל כך צעיר. 

?האם לא קשה לילדים הדתיים להתאקלם בבית ספר בו רוב התלמידים מבתים חילוניים

כלל וכלל לא. בית ספר אבן-חן מאמין במסלול קשת ומחויב לו, ונעשית בו עבודת הכנה בכל הנוגע לקליטת ילדי המסלול. בכל שנותיו של המסלול, ילדי קבוצת התפילה התאקלמו בקלות בביה"ס ואף גאים בייחודם. מכל מקום שאלה זו נעשית פחות ופחות משמעותית עם כל מחזור חדש שמצטרף למסלול קשת.
בשנת הלימודים תש"פ ילמדו ב- 6 כיתות קשת בבית הספר, ובהתאם ילמדו בו כבר מעל מאה תלמידים דתיים. 

?האם התכנים של קשת באים על חשבון לימודי הליבה

תלמידי כיתות קשת לומדים מקצועות ותכנים קשתיים בנוסף ללימודי הליבה של משרד החינוך, כאשר תלמידי כיתות קשת לומדים מקצועות ותכנים קשתיים בנוסף ללימודי הליבה של משרד החינוך.
בנוסף למחנכת הכיתה, מורה עמיתה (חילונית או דתית) מלווה את תלמידי הכיתה בעת לימוד המקצועות הקשתיים במעגלים הנפרדים.
בנוסף, קטעי קריאה בנושאי יהדות מהווים לעתים חומר לימוד בשיעורי אוריינות וכישורי שפה, כך שהתלמידים לומדים תכנים מעולם היהדות ורוכשים כישורי שפה בו-זמנית. בחלק משנות הלימוד במסלול קשת שוהם נוספות שעות לימוד לשעות הלימוד הרגילות של הכיתות המקבילות, על-מנת לאפשר הוספת תכנים מעולם היהדות תוך התחשבות בצרכי מערכת השעות הכלליות. השאיפה של בית ספר אבן-חן ושל מסלול קשת שוהם היא לתת לתלמידי המסלול תגבור משמעותי בתחום לימודי היהדות, כנהוג בקשת ירושלים, תוך פגיעה מינימלית בלימודי הליבה כמו גם בלימודי מקצועות כלליים נוספים.
בנוסף, קטעי קריאה בנושאי יהדות מהווים לעתים חומר לימוד בשיעורי אוריינות וכישורי שפה, כך שהתלמידים לומדים תכנים מעולם היהדות ורוכשים כישורי שפה בו-זמנית.  במסלול קשת שוהם נוספות שעות לימוד לשעות הלימוד הרגילות של הכיתות המקבילות, על-מנת לאפשר הוספת תכנים מעולם היהדות תוך התחשבות בצרכי מערכת השעות הכלליות. השאיפה של בית ספר אבן-חן ושל מסלול קשת שוהם היא לתת לתלמידי המסלול תגבור משמעותי בתחום לימודי היהדות, כנהוג בחינוך המשלב, ללא פגיעה בלימודי הליבה כמו גם בלימודי מקצועות כלליים נוספים.

Please reload